keskiviikko 23. helmikuuta 2022

Defaulting Ancientin T puolella.

T puolen defaulteissa yritetään erän alussa ottaa alueita/paikkoja hallintaan ja hankkia mahdollisimman paljon tietoa vastustajasta niin, että erän puolen välin paikkeilla voidaan päättää mihin ja miten hyökätään. Alueiden haltuun ottamisen lisäksi vastustajaa voidaan myös kranaattien avulla estää näkemästä jotain tai pääsemästä johonkin heille edulliseen paikkaan.

Ancientissa T puolen defaultin voi toteuttaa esimerkiksi niin, että otetaan B Ramp ja Highway (Banana) hallintaan ja estetään vastustajaa puskemasta Midistä ja A Mainista. Toimintamallin olen poiminut NartOutHeren videolta.

Erän alkaessa yksi pelaaja heittää T Spawnista savun Lamp roomin aukkoon hidastamaan vastustajien pääsyä Caven kautta Highwaylle. Rampin haltuun ottaminen voidaan aloittaa heittämällä savu tai molotov Double doorsin läpi Rampin yläpäähän. Tämän tekee parhaan spawnin saanut pelaaja, joka ennättä oville ennen kuin vastustaja ennättää kurkkaamaan Rampille. Toinen pelaaja etenee Highwaylle varmistamaan Lamp roomin ja Midin suuntaa. Lamp roomin savun heittänyt pelaaja tulee tukemaan Rampin haltuunottoa

A Mainin suunnalla toimiva pelaaja torjuu vastustajan mahdollisen puskun tai etenee itse A Mainiin.  Estääkseen vastustajaa kurkkaamasta ja/tai etenemästä A Mainissa hän voi aluksi heittää molotovin A Mainin alkuun. Se ei kuitenkaan estä vastustajaa etenemästä viereistä käytävää pitkin lähemmäs niin, että hän pääsee yllättämään varomattomasti etenevän pelaajan.

Midin suuntaa varmistava pelaaja etenee Elbowiin torjumaan vastustajan midipuskua ja on seuraavassa vaiheessa valmis tukemaan Midin haltuunottoa. Jos vastustaja ei puske Midissä, niin pelaaja voi siirtyä tukemaan A Mainissa olevaa pelaajaa ja edetä hänen kanssaan A:lle. Mikäli Midiä ryhdytään ottamaan haltuun, voi pelaaja auttaa siinä esimerkiksi heittämällä savun Redin ovelle tai Donutin ulkopuolelle tai molotovin Pitiin. Heitot voi tehdä myös Elbown ulkopuolelta.

Yksinkertaista ja helppoa, jos vastustaja ei tee mitään. Tositilanteessa esimerkiksi Double doorsin välissä voi olla vastustajan heittämä savu ja rampilla vaikkapa polttopullo tai savu ja nade. Vastustaja voi myös puskea savun läpi Cavesta Highwaylle tai heittää polttopullon seinän yli Highwaylle. Jne. Jne. Niin ja kaiken lisäksi mokomat vielä ampuvatkin.

Haastavaa on myös päättää, minne, miten ja milloin loppuhyökkäys toteutetaan. Vaikka paikkoja on vain kaksi, niin toteutusvaihtoehtoja on runsain määrin ja aikaa vain vähän.

Mikäli loppuvaiheen execute päätetän tehdä B:lle, niin se voidaan toteuttaa esimerkiksi niin, että yksi pelaaja heittää Double doorsin välistä savun Shortille, molotovin Ninjaan ja valon pilarin vasemmalle puolelle niin, että se ei häikäise Rampin kautta eteneviä pelikavereita. Heitot voi tehdä sama pelaaja, kunhan hänellä vain on tarvittavat kranaatit jäljellä. Vastustaja voi olla vielä Longilla tai Caven sivuovella. Valon pitäisi kuitenkin sokaista heitä, joten heiton ja etenemisen ajoitus tärkeää.

Karikojootti, The ancient one.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositukset

Defaulting Ancientin T puolella.

T puolen defaulteissa yritetään erän alussa ottaa alueita/paikkoja hallintaan ja hankkia mahdollisimman paljon tietoa vastustajasta niin, et...

Suosituimmat