tiistai 22. helmikuuta 2022

Oppimisen iloa

Infernossa olen T puolella ollut usein Apsiin etenevä pelaaja. Onnistumisiakin on ollut, mutta jostain syystä mieleen on jäänyt runsain määrin surkeita epäonnistumisia. Tämän vuoksi Glazen uunituore video, jossa hän analysoi FazeClanin Ropzin toimintaa Apartmentsissa, tuntui niin mielenkiintoiselta, että saman tien lähdin harjoituskartalle kokeilemaan siinä esitettyjä toimintatapoja. Koska kaikkia hyvältä tuntuvia ideoita oli mahdotonta muistaa yhden katselukerran jälkeen, pidin samanaikaisesti sekä pelin että videon auki ja kohdatessani kiinnostavalta tuntuvan toimintatavan videolla pysäytin videon ja menin saman tien kokeilemaan sitä peliin.

Ensimmäisenä poimin pelikirjaani vinkin siitä, miten molotov heitetään Apsin ikkunasta sisään. Olen aikaisemmin tehnyt sen samasta paikasta, mutta tässä oli vinkin erilaisesta tähtäimen paikasta. Vähän myöhemmin näytettiin, miten molotovin voi heittää myös pidemmälle kohti Long Hallia ja portaita.

Toinen vinkki koski etenemistä hiljaa niin, että vastustaja saa mahdollisimman vähän infoa. Videolla näytettiin myös hyvin, miten kaikki kulmat varmistetaan edettäessä portaisiin. Tässä olen aikaisemmin usein epäonnistunut. Päästyäni Apsiin olen usein joutunut vähän ihmettelemään, miten hyödyntää tilannetta. Tässä sain myös siihen vinkkejä. Esimerkiksi autan Boilerin kautta Top Midin haltuunottoa tai kiinnitän vastustajan huomiota Balconylle esimerkiksi lurkkisavun ja sen läpi Pitiin heitettävän molotovin avulla niin, että pelikaverien on helpompi edetä Midistä kohti pommipaikkaa.

Käyttökelpoiselta tuntui myös toimintamalli, jossa pelaaja oli Second Midin kulmalla valmiudessa torjumaan Midistä puskevia vastustajia. Äänten perusteella hän varmaankin pystyy myös toimimaan tilanteessa, jossa pusku tuleekin Apsista Back Alleylle. Jatkotoimina hän heitti kulmasta savun Long Corneriin ja vastakkaiselta puolelta postilaatikon vierestä mollun kattojen yli Shortille, Nekin ovat nyt pelikirjassani. Rusinana pullassa oli Second Midistä Mexicon/Underpassin kulmalta Apsiin heitetävä valo, joka auttaa Apsin haltuunottoa yrittäviä pelikavereita.

Toivottavasti muistan seuraavassa pelissä ainakin osan näistä. Varmaa se ei ole, vaikka ne äsken harjoituskartalla onnistuivatkin, sillä jännitys, kiire ja paine lisäävät hetkellisen dementian ja tunaroinnin riskiä. Positiivista kuitenkin on, että uusien asioiden opettelu auttaa pitämään aivoja – ja muistia – kunnossa niin pelissä kuin tosielämässäkin.

Karikojootti. The Ancient one.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositukset

Defaulting Ancientin T puolella.

T puolen defaulteissa yritetään erän alussa ottaa alueita/paikkoja hallintaan ja hankkia mahdollisimman paljon tietoa vastustajasta niin, et...

Suosituimmat