maanantai 21. helmikuuta 2022

Counter Strikessa defaultit ja executet ovat toistensa pelikavereita.

Executet ovat teropuolen etukäteen suunniteltuja, nopeita ja tavoitteellisia hyökkäyksiä, joissa kranaattien käyttö on tavanomaisesti vahvasti mukana.

Defaultit on tarkoitettu erien alkuun. Niitä käyttävät molemmat puolet, mutta niiden tarkoitus ja tavoitteet ovat erilaisia. CT puolella keskeisenä tavoitteena on pommipaikkojen hallinta ja perusdefaulttina on kartasta riippumatta tavanomaisesti 2-1-2.

Teropuolella tilanne on toinen. Jokaisella kartalla on omanlaisensa default ja joillakin kartoilla on useampiakin vaihtoehtoja. Yhteistä niille on, että erän alkaessa ei lähdetäkään suin päin hyökkäämään, vaan 30…40 sekunnin ajan otetaan rauhallisemmin kartan alueita haltuun, kerätään tietoa, houkutellaan vastustaja tekemään virheitä ja torjutaan mahdollisia puskuja.

Alkuvaiheen aikana saadun informaation perusteella ryhmitytään vastustajan huomaamatta uudelleen ja toteutetaan nopea loppuvaiheen execute. Toisena loppuvaiheen vaihtoehtona on jatkaa kartan haltuun ottamista niin, että saadaan toinen pommipaikka haltuun ja pommi asennettua.

Niin defaultin kuin executenkin onnistuminen edellyttää hyvän johtamisen lisäksi, että jokainen tietää ja ymmärtää oman roolinsa ja tehtävänsä sen toteutuksessa. Yksinkertaista, mutta vaikeaa. Opeteltavaa riittää runsain määrin. Hyvän alkuun päsee/on päässyt Dignitaksen artikkelin ja eri tekijöiden defaulteja käsittelevien YouTube videoiden avulla.

Parhaillaan tutustun karttakohtaisiin teropuolen defaultteihin. Yritän saada selville, mitä rooleja/tehtäviä pelaajilla niissä on ja erityisesti, miten pelaajien kannattaisi toimia hoitaessaan omia tehtäviään. Neuvot, ohjeet ja lähdevinkit ovat tervetulleita.

Karikojootti. The ancient one.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositukset

Defaulting Ancientin T puolella.

T puolen defaulteissa yritetään erän alussa ottaa alueita/paikkoja hallintaan ja hankkia mahdollisimman paljon tietoa vastustajasta niin, et...

Suosituimmat